Virkad grytlapp DIY med beskrivning

<
Hej på er!

I förrgår kväll hade jag inget speciellt för mig. Simon jobbade kväll och jag satt och plöjde igenom Private Practice och jag kände att det var dags att börja med något nytt virkprojekt så jag virkade ihop en grytlapp. Jag utgick från zick zack mönstret.

Jag har utgått från samma mönster som jag gjorde filten här om veckan. Ni hittar beskrivningen i ett Youtube-klipp här: Klicka här om ni inte förstår videon som säg till!

I detta zick zack mönster så ökar man alltid med 14 maskor. Så bredden blir alltså 14, 28, 42, 56 osv. Beroende på hur bred du vill att den blir. Min grytlapp är 42 maskor. Följ sedan bara videon så kommer det gå super bra!

När jag sedan kommit fram till att jag var klar så virkade jag två varv med vanliga fasta maskor runt hela grytlappen. Sedan avslutade jag med att göra luftmaskor i ena hörnet så den kan hänga om man så önskar. :)

Ja så kan det gå när man vill virka lite. Så, vad ska mitt nya projekt bli? jag vet inte riktigt. Jag har lite idétorka måste jag erkänna. Lite trist. Men det kanske kommer tillbaka. Det brukar det göra. :)

Ni får ha en super bra helg! Jag ska fortsätta se på Private Practice på Viaplay. Jag är helt torsk på den serien. Och jag är på sista säsongen. Aj aj! 

Ha det gott!

bloglovin