DIY Virka en Ugglebebis och ha som nyckelring

<
Hej.

Jag virkade en liten uggla här om dagen, som jag har på min nyckelknippa. Jag tänkte visa er den, samt ge er mönstret. Mönstret är superenkelt.

Är den inte ganska söt?

Det ni behöver är följande:

Garn
Filt
Ögon
Lim
Nål
Bomull eller valfri fyllning

Så här virkar ni den rackaren.

Gör en magiskt cirkel med 6 fm i.

Varv 1: 2 fm i varje maska (12)
Varv 2: 1 fm i första maskan, 2 fm i andra maskan, fortsätt varvet ut. (18)
Varv 3: 1 fm i de två första maskorna, 2 fm i tredje maskan, fortsätt varvet ut. (24)
Varv 4: 1 fm i de tre första maskorna, 2 fm i fjärde maskan, fortsätt varvet ut. (30)
Varv 5: 1 fm i varje maska. (30)
Varv 6: 1 fm i de tre första maskorna, minska sedan in på nästa. Fortsätt varvet ut. (24)
Varv 7-9: 1 fm i varje maska. (24)
Varv 10: 1 fm i de två första maskorna, minska sedan in på nästa. Fortsätt varvet ut. (18)
Varv 11: 1 fm i första maskan, minska sedan in i på nästa. Fortsätt varvet ut. (12)

Klipp av garnet, lämna en längre bit som du kan sy ihop Ugglan med. Nu fyller ni ugglan, sedan så syrt ni ihop den upptill.

Klipp ut ögonvitor av filten, limma fast dem på valfritt ställe på ugglan, limma sidan fast ögonen. Sy sedan dit en näbb. :)

När ni gjort det så ta garnet och virka lm till ni får den längden ni tycker är lagom för er nyckelring, ta av garnet och sy sedan fast den på ugglan.

Ni hittar mönstret på engelska på Ravelry.com detta är en översättning av det.

Ha en trevlig kväll och helg!

bloglovin