Virkad Super Mario Bros 1UP/Svamp + mönster

<
Hej hej!

I dag gjorde jag klar ett 1UP som jag började virka i går kväll. Ni vet den där svampen i Super Mario Bros som man fick ett extra liv av? Japp, en sådan har jag gjort. Den blev ganska söt faktiskt. Jag har inte bestämt ännu om jag ska ge bort den eller om jag ska behålla den själv. Vi får se när det närmar sig jul. Det är ju trots allt inte allt för länge kvar till Julafton! Wiii! Jag längtar som ett litet barn till Julafton. :)

Mönstret är på engelska och det finns HÄR men jag har även översatt det till svenska till er som inte vill använda ett engelsk mönster eller helt enkelt inte förstår engelska mönster. So her we go!

Vi börjar med att göra det gröna på svampen, vilket ni givetvis själva bestämmer färg på. Siffran/siffrorna inom parantes är antalet maskor du ska ha vid varvets slut.

Varv 1: 6 fm i en magisk ring (6)
Varv 2: 2 fm i varje fm varvet ut (12)
Varv 3: 1 fm i nästa fm, 2 fm i nästa, fortsätt varvet ut. (18)
Varv 4: 1 fm i de två kommande fm, 2 fm i tredje fm, fortsätt varvet ut (24)
Varv 5: 1 fm i de tre kommande fm, 2 fm i fjärde fm, fortsätt varvet ut (30)
Varv 6: 1 fm i de fyra kommande fm, 2 fm i femte fm, fortsätt varvet ut (36)
Varv 7: 1 fm i de fem kommande fm, 2 fm i sjätte fm, fortsätt varvet ut (42)
Varv 8: 1 fm i de sex kommande fm, 2 fm i sjunde fm, fortsätt varvet ut (48)
Varv 9: 1 fm i de sju kommande fm, 2 fm i åttonde fm, fortsätt varvet ut (54)
Varv 10: 1 fm i de åtta kommande fm, 2 fm i nionde fm, fortsätt varvet ut (60)
Varv 11: 1 fm i varje fm varvet ut (60)
Varv 12: 1 fm i de nio kommande fm, 2 fm i tionde fm, fortsätt varvet ut (66)
Varv 13: 1 fm i de tio kommande fm, 2 fm i elfte fm, fortsätt varvet ut (72)
Varv 14-18: 1 fm i varje fm. (72)
Varv 19: 1 fm i de tio kommande fm, minska in på nästa fm (66)
Varv 20: 1 fm i varje fm (66)
Varv 21: 1 fm i de nio kommande fm, minska in på nästa fm (60)
Varv 22: 1 fm i de åtta kommande fm, minska in på nästa fm (54)
Varv 23: 1 fm i de sju kommande fm, minska in på nästa fm (48)
Varv 24: 1 fm i de sex kommande fm, minska in på nästa fm (42)
Varv 25: 1 fm i de fem kommande fm, minska in på nästa fm (36)

Börja nu att fylla in svamp.

BYT FÄRG
Varv 26: Virka i BAKRE maskbågen, 1 fm i de fem kommande fm, 2 fm i den sjätte fm, fortsätt varvet ut (42)
Varv 27-28: 1 fm i varje fm (42)
Varv 29: 1 fm i de fem kommande fm, minska in på nästa fm (36)
Varv 30: 1 fm i de fyra kommande fm, minska in på nästa fm (30)
Varv 31: Virka i BAKRE maskbågen, 1 fm i de tre kommande fm, minska in på nästa fm (24)
Varv 32: 1 fm i de två kommande fm, minska på nästa fm (18)
Varv 33: 1 fm i kommande fm, minska in på nästa fm (12)
Varv 34: Minska in varje maska (6)

Klipp av garnet så du har en bit garn som du sedan fäster med nål.

PRICKARNA (gör 4 st):

Varv 1: 6 fm i en magisk ring (6)
Varv 2: 2 fm i varje fm (12)
Varv 3: 1 fm i första fm, 2 fm i andra fm, fortsätt varvet ut (18)
Varv 4: 1 fm i de två kommande fm, 2 fm i tredje fm (24)
Varv 5: 1 fm i de tre kommande fm, 2 fm i fjärde fm (30)
Varv 6: 1 fm i de fyra kommande fm, 2 fm i femte fm (36)

Klipp av garnet så du har en bit garn som du sedan kan sy fast pricken på svampen mellan varv 12-23. Placera ut prickarna på jämnt avstånd.

Ögonen klipper du ut ur filt som finns i de flesta Hobbybutiker och limmar sedan fast dem.

Lycka till!

bloglovin